|
Каталог статей
Вікові особливості психічного розвитку обдарованих дітей
Вікові особливості психічного розвитку обдарованих дітей · говорять розгорнутими реченнями;
· здатні довго концентруватися на одному предметі або занятті, повертаючись до нього протягом декількох днів;
· можуть концентруватися на чому-небудь і одночасно помічати, що відбувається навколо;
· у 2,5 роки можуть брати участь у рольових іграх.
Три роки:
· словник досягає приблизно 1200—1500 слів, володіють найпростішими граматичними конструкціями;
· деякі діти можуть читати дитячі книжки (самостійно або з невеликою допомогою дорослих, освоюючи читання) і дуже цим захоплені;
· дуже цікаві, хочуть усе досліджувати, наполегливі в пошуках відповідей на запитання;
· гарна пам'ять на речі і події, мають яскраві спогади про себе і події свого життя;
· мають поняття про кількість і кількісні відношення (більше, менше, дорівнює);
· як і інші діти, виявляють розходження статей і ролей, які чоловіки і жінки відіграють у житті;
· розуміють близьких людей (приймають їх «роль» у грі, зображуючи маму або тата);
· здатні розрізняти ознаки гарного і поганого настрою. Від трьох до п'яти років:
· виявляють цілеспрямовану цікавість до головоломок, загадок; люблять малювати, вирізувати, склеювати; опановують письмом.
Чотири роки:
· багато хто читають, від простих книжок переходять до читання книг для дошкільного віку;
· уміють робити прості логічні висновки;
· здатні помічати логічні помилки в дорослих;
· оперують порівнянням двох об'єктів за допомогою третього (за допомогою палички можуть виміряти глибину калюж і порівняти їх);
· здатні самостійно робити операції естетичного вибору: подобається — не подобається, краше — гірше;
· розуміють зміни в навколишньому світі;
· виявляють здатність вирішувати прості проблеми;
· виявляють гарну поінформованість про явища і події навколишнього світу: знають, з чого зроблені різні предмети, як роблять залізо, скло іт. д., їх цікавлять проблеми життя, народження;
· до п'яти років обдаровані діти не завжди можуть розрізнити реальність і фантазію через яскравість уяви, вірять у казки і чарівництво.
П'ять років: · до п'яти років можуть робити додавання в межах десятка, віднімання в межах п'яти;
· здатні самостійно робити прості висновки;
· виявляють почуття гумору, розуміють гру слів і вміють цим користуватися у спілкуванні з іншими людьми;
· здатні до переключення уваги і можуть сприймати одночасно і паралельно два джерела інформації, наприклад, читати книгу і слухати музику;
· мають різнобічні інтереси, нерідко понад свій вік; для задоволення свого інтересу часто звертаються до дорослого;
· допитливість не знає меж, поглинає нову інформацію, як губка, жадібні до всього нового і незвичайного;
· здатні швидко засвоювати і використовувати нову інформацію: здається, дитина чула щось мимохідь, а вона раптом висловлює з цього приводу свою думку;
· з різних джерел знають багато чого про проблеми, з якими самі не стикалися, можуть зрозуміти більш складні концепції, ніж їхні однолітки;
· здатні до наслідування, добре копіюють поводження інших людей.
Шість років: · здатні до узагальнення, використовують абстрактні поняття;
· установлюють різнобічні зв'язки між предметами, людьми, навіть якщо ці зв'язки і не очевидні;
· здатні до планування своїх дій: уявляють собі мету дії, засоби її досягнення, послідовність дій і кінцевий результат; часто практичну задачу вирішують спочатку подумки;
· помічають розходження в усьому, навіть дрібні деталі не вислизають з-під їхньої уваги;
· здатні передбачати хід подій (на інтуїтивному рівні);
· гарна пам'ять, їм не потрібно для запам'ятовування багаторазових повторень;
· критичність стосовно себе й інших людей (часто незадоволені результатами своєї роботи, прагнуть переробити, поліпшити її, помічають помилки в поводженні навколишніх людей);
· проявляють творчість в усьому: оригінально, нестандартно діють, гнучко вирішують задачі, прагнуть виразити себе в різних сферах діяльності, зробити щось незвичайне по-своєму;
· виявляють наполегливість у подоланні труднощів і перешкод у досягненні мети, неуспіх не бентежить їх.
Дії батьків:
· забезпечити різноманітні матеріали, що відповідають власним інтересам дитини (книги, іграшки, загадки, фільми);
· у дитини має бути спеціальне заняття для занять і збереження іграшок;
· на стінах кімнати — яскраві малюнки; у будинку — багато книг; у дитини — олівці, фарби, фломастери, кольоровий папір, ножиці, клей, шматочки тканини тощо;
· привчати дитину до того, щоб вона прибирала своє робоче місце;
· ставте дитині стільки ж питань, скільки він ставить вам;
· давати завдання, що розвивають уяву дитини, наприклад, «Неза-кінчені розповіді», коли дітям пропонується закінчити розпочату розповідь.
|
Категорія: Обдарована дитина | Додав: bossag2 (02.08.2010)
|
Переглядів: 668
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
Наше опитування
Свята
|